VRIJWILLIGE INZET: GOED GEREGELD |
Zorgcentrum De Posten is onderscheiden met het landelijke kwaliteitskeurmerk vrijwillige inzet: Goed geregeld. Mevrouw Otten van het Servicepunt Vrijwilligers Enschede heeft dinsdag 7 oktober, tijdens de jaarlijkse feestavond voor vrijwilligers, de onderscheiding uitgereikt aan Frieda van der Meij, coördinator vrijwilligers van Zorgcentrum De Posten.
Met deze onderscheiding laat De Posten zien dat zij ook een groot hart heeft voor haar vrijwilligers en dat de vrijwilligers het zeer naar hun zin hebben. Binnen de organisatie van De Posten spelen de vrijwilligers een hele belangrijke rol. Mede door hun inzet ervaren de bewoners de kernwaarden hartelijk, huiselijk en hulpvaardig. Door de gepassioneerde inzet van de vele vrijwilligers kunnen de bewoners deelnemen aan een breed scala van activiteiten.
De Posten is trots op de bijna 200 vrijwilligers die gemotiveerd en met veel
liefde de bewoners extra kwaliteit van leven kunnen geven. Waarom zijn de
vrijwilligers van De Posten nu juist zo enthousiast over hun werk? Volgens een
van hen horen zij er gewoon bij
Iedere vrijwilliger heeft een eigen taak en verantwoordelijkheden.
Van de vrijwilligers wordt verwacht dat zij meedenken en meebeslissen over de
uitvoering van zijn of haar werk. En dat wordt door hen nu juist zo gewaardeerd.
Eigen inbreng en initiatief wordt gewaardeerd. En de werksfeer binnen De Posten
wordt als zeer positief ervaren. De kernwaarden hartelijk, huiselijk en
hulpvaardig worden niet alleen door de bewoners ervaren maar ook door de
vrijwilligers. Dit alles samen maakt het dat De Posten ook goed voor haar
vrijwilligers zorgt en onderscheiden werd met dit kwaliteitskeurmerk voor
vrijwilligers.